Eggyel több tömítőgyűrű? Maradhat!

Amikor a sufni helyett a márkaszerviz dolgozik

A sufni szervizek egy-egy felmerülő probléma során addig fúrják-faragják az autót, amíg felszínesen megoldják a problémát. Sokszor azonban nem sikerül nekik, s ekkor általában a márkaszerviz a megoldás: a hibásan felmért, majd rosszul összetákolt autókon csak a profi műhelyek tudnak segíteni. Mivel rengeteg ilyen feladatról számolnak be a márkaszervizek, újabb és újabb hasonló történeteket mutatunk be azzal a céllal, hogy érzékeltessük: kockázatos „sufniban” javíttatni gépkocsinkat. Ezúttal egy Citroen esetéről számolunk be.

Az autó 106.599 kilométernél erőtlenül füstölt, rángatott, így a gépkocsi tulajdonosa úgy döntött, hogy a korábbi sufnis szerelője helyett, – aki nem tudta orvosolni a problémát -, ezúttal márkaszervizbe viszi négykerekűjét. Ott kiderült, hogy a gépkocsin néhány héttel korábban befecskendezőt cserélt a márkafüggetlen szerelő, de a munkafolyamat során jelentős hibát vétett.

Miután a márkaszerviz átvizsgálta a gépkocsit kiderült, hogy a javításkor a szerelő nem szerelte ki az elhasználódott tömítést, így a 3-as befecskendező alatt két darab tömítőgyűrű maradt. A szakszerviz az átvizsgálás után ismét kiszerelte a befecskendezőket, majd a tömítő felületek tisztításával és a tömítések cseréjével megszűntette a problémát.

Ez mindössze egy példa a számtalan elkövetett olyan hibából, amit a szakértelem hiánya okozott az autótulajdonosoknak. A márkaszervizek idős autókra vonatkozó ajánlatai manapság kedvező feltételeket biztosítanak a javítások során, így érdemes ajánlatot kérni a hivatalos szervizektől is, mielőtt bizonytalan kezekbe adnánk féltve őrzött gépjárművünket.

Az „Értünk hozzá” kampányról

Tizenkilenc MGE tagvállalat (30 márka képviseletében) úgy gondolta, szakmai összefogásra van szükség annak érdekében, hogy a márkaszervizek által képviselt valós értékek kerüljenek a köztudatba. A márkaszervizek garantálják a gépjármű biztonságát, garanciát adnak munkájukra és a beépített eredeti gyári alkatrészekre. A résztvevő márkák egy közérdekű tájékoztató kampányt folytatnak, amelynek részeként létrehozták a www.ertunkhozza.hu honlapot, hogy bemutassák azokat a valós és hiteles értékeket, amelyeket a márkaszervizek képviselnek, és amelyek fontosak valamennyi autós és közlekedés biztonsága számára.

Az Értünk Hozzá kampány márkái: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Citroën, FIAT, FIAT Professional, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi Motors, Opel, Peugeot, Porsche, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volkswagen Haszonjárművek, Volvo.

Kategória: Egyéb