Nőtt a magánügyfelek aránya a céges javításokkal szemben
Egyes márkaszervizek forgalma akár 15-20 százalékkal is emelkedett a tavalyi év során 2013-hoz hasonlítva, de 5-10 százalék közötti volt a javulás 2014-hez képest is – derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének kutatásából, amit az „Értünk hozzá!” kampányban résztvevő importőrök márkaszervizeinek segítségével készített el. A felmérésből az is látható, hogy jellemzően céges autókat javítanak a kereskedések, de sok magánszemély tért vissza a hivatalos javítóműhelyekhez.
Az „Értünk hozzá!” márkaszerviz kampány keretében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete immáron négy éve méri a márkaszervizek teljes hálózatát, és idén is elkészítette a márkakereskedők tapasztalatait összefoglaló kérdőívét. Ebből az látszik, hogy 2015-ben 5-10 százalékos forgalomnövekedést értek el a márkaszervizek 2014-hez képest, 2013-hoz viszonyítva pedig már 15-20 százalékos gyarapodásról beszélhetünk. A szervizek arról is beszámoltak, hogy a munkadíj mellett az alkatrész forgalom is hasonló emelkedést mutatott.
Jelentős változást tapasztaltak a szervizek az ügyfélkör felosztásában: korábban kevesebb magánszemély vitte márkaszervizbe az autóját, mint cég, most ez az arány javulni látszik. Ugyan még mindig céges ügyfelek vannak többségben, de a különbség szűkül, ami legfőképp annak köszönhető, hogy egyrészt több magánszemély vesz új kocsit, másrészt pedig az idősebb autókra vonatkozó ajánlatok sok ügyfél számára vonzóak.
Legtöbben az időszaki szervizek vagy garanciális javítások kapcsán fordulnak meg a javítóműhelyekben. A biztosítási káresemények gyors ügyintézése, és javítása, valamint az akciós ajánlatok is sok ügyfelet vonzanak a márkakereskedésekhez. Tapasztalatunk szerint egyre több olyan gépkocsi kerül a márkaszervizekhez, amit független javítóműhelyek vagy sufni szervizek nem vállaltak el, vagy nem tudtak szakszerűen megjavítani. Sok esetben a márkaszervizben az ilyen javítások jelentősen olcsóbbak is voltak.
A kutatásból kiderült, hogy népszerűek a téli-nyári felkészítő ajánlatok, és az egyéb szolgáltatások, mint például a gumitárolás vagy a műszaki vizsga. A kiegészítő szolgáltatások, így a csereautó vagy taxi biztosítása, az online ügyfélkapu, a hozom-viszem szolgálat pedig növelik az ügyfelek elégedettségét.
Az „Értünk hozzá” kampányról
Tizenkilenc MGE tagvállalat (30 márka képviseletében) úgy gondolta, szakmai összefogásra van szükség annak érdekében, hogy a márkaszervizek által képviselt valós értékek kerüljenek a köztudatba. A márkaszervizek garantálják a gépjármű biztonságát, garanciát adnak munkájukra és a beépített eredeti gyári alkatrészekre. A résztvevő márkák egy közérdekű tájékoztató kampányt folytatnak, amelynek részeként létrehozták a www.ertunkhozza.hu honlapot, és az autozzbiztonsagosan.hu blogot, hogy bemutassák azokat a valós és hiteles értékeket, amelyeket a márkaszervizek képviselnek, és amelyek fontosak valamennyi autós és közlekedés biztonsága számára.