A HVG és a Das WeltAuto elkészítette közös kutatását a hazai használt autóvásárlási szokásokkal kapcsolatosan, amelynek alapvető célja az volt, hogy kiderítsék, miben változott a vevők hozzáállása az autókeresés során a dízel járművekkel kapcsolatosan felmerült kifogások után. A felmérés rámutatott: az emberek mindössze tíz százaléka mondta azt, hogy ezután nem venne gázolajjal hajtott négykerekűt használtan.
Egy korábbi sajtóközleményünkben már beszámoltunk arról, hogy hazánkban nem érintette negatívan a használt autók árát a dízel motorokkal szerelt gépkocsikkal kapcsolatos probléma, amíg az érintett használt autók eladási ára Európa szerte 0,7 százalékot csökkent, hazánkban átlagosan 0,4 százalékot nőtt – derült ki az EurotaxGlass’s Magyarország adataiból. Ezúttal arra voltunk kíváncsiak, hogy miként gondolkodnak a lehetséges vásárlók erről a kérdésről, tehát, hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe a használt autók vásárlásakor. A HVG és a Das WeltAuto által elvégzett kutatásból kiderült, hogy a következő két évben a felmérésben részt vevők közel ötven százaléka tervez használt gépjármű vásárlást, és erre a projektre a legtöbben 1-3 millió forintot költenének.
A használt autók esetében szinte teljesen ellentétes a trend az új autóknál tapasztaltakéval, itt ugyanis az vevők nagy részre magánszemélyként, készpénzre vásárolna autót. E területen egyébként a korábbiakhoz képest nőtt a céges vásárlások száma, ugyanis bővültek a céges használt autós finanszírozási formák – ezáltal kedvezőbb feltételekkel juthatnak a vevők másodkézből származó kocsikhoz.
A leendő vásárlók hatvan százaléka mondta azt, hogy használt gépkocsiként inkább benzines modellt választanának, harminc százalékuk venne dízelt, a többiek alternatív hajtás felé kacsingatnak. A megkérdezettek mindössze tíz százaléka jelezte azt, hogy a dízel autókkal kapcsolatos problémák miatt inkább benzines modellhez fordulna.
Az eredmények alapján a bizalmi kérdés inkább ott merül fel, hogy ki, hol vásárolna használt gépkocsit. A vásárlók mindössze 4 százaléka fordulna ugyanis nepperekhez, 16 százaléka hozna külföldről autót, míg 40-40 százalékban jelölték meg a válaszolók a magánszemélyeket és az országos hálózattal rendelkező cégeket a vétel forrásaként.
Ez utóbbi mellett a garancia szól, a vásárlók nagy részének ugyanis fontos, hogy az új autókhoz hasonló garanciával vehessék át a kocsijukat.
A Das WeltAuto-ról
A minőségi használtautók forgalmazására létrehozott Weltauto program 2001-ben, ausztriai mintára valósult meg Magyarországon. Az évek során a márka a hazai piac meghatározó szereplőjévé vált. Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben felvásárolta a Porsche Holding-ot érzékelhető volt, hogy a német anyacég szeretné a Weltauto programot a teljes világhálózatára kiterjeszteni. E törekvések végül 2013-ra racionalizálódtak: ettől az évtől kezdve új arculattal, ám a megszokott minőségi szolgáltatásokkal, Das WeltAuto néven a márka már a Volkswagen Csoport teljes hálózatában áll az ügyfelek rendelkezésére. A használtautó-kereskedők közül jelenleg a Das WeltAuto rendelkezik egyedül országos értékesítői hálózattal. A 30 értékesítőhelyet számláló rendszerben az ügyfelek kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, megbízható, kifogástalanul szervizelt autók közül választhatnak. A legjobb minőségű, hat évnél fiatalabb, 120.000 kilométernél kevesebbet futott autók esetében a Das WeltAuto egyedi elbírálás alapján 12 hónapos, vagy 30.000 kilométeres „5 csillagos” garanciát is vállal az autókra, így minimálisra csökken a vásárló kockázata használtautó-vásárlás esetén.