Átalakítja a klasszikus munkaerő toborzást a közösségi média

Innovatív megoldások válthatják a hagyományos eszközöket a munkaerő toborzásban, különösképp az Y, és a jövőben a Z generációs munkavállalók felkutatásában, mivel alkalmazkodni kell e korosztályok médiafogyasztási, tájékozódási szokásaihoz.

Lajkó Erika, a Bunge Zrt. HR vezetője arról számolt be előadásában a budapesti Akváriumban rendezett HR Festen október végén, hogy a toborzás során az egyik  legnagyobb kihívást az Y generációs[1]  munkaerő elérése jelenti. „Három munkahely betöltésére kaptunk megbízást az agrárkereskedelmi divíziónktól tavaly. Egyetlen ilyen feladatkörrel másfél év alatt, százötven munkaórát töltöttünk, azonban a klasszikus toborzási módszereink nem hozták el a remélt eredményeket, még annak ellenére sem, hogy e korosztály számára fontos hívószavakat kommunikáltuk: mint csapatmunka, munkakörülmények, munka-magánélet egyensúlya, amit ráadásul munkavállalói elégedettségi vizsgálatok is kiemelkedő eredménnyel jelöltek. Ekkor újragondoltuk a kérdést, s marketing ügynökségünkkel, az Isobarral együtt megfogalmaztuk a megoldást: ahhoz, hogy ezt a korosztályt elérjük üzeneteinkkel, figyelembe kell vennünk a generáció megváltozott tartalom fogyasztási szokásait. Fontos felismerés volt az is, hogy a keresleti piacon a munkáltató márkává válik, a pozíció pedig termékké. Így született meg a toborzó videó ötlete” – mondta el a HR vezető.

„Szerettünk volna olyan fiatalokat felvenni, akik magabiztosan beszélnek angolul, képesek gyorsan tanulni, valamint proaktív személyiséggel rendelkeznek. És persze azt se bántuk volna, ha némiképp érdeklődnék az agrár világ iránt. Alapvetően a munkakör célja az, hogy olyan Tradereket neveljünk ki, akik képesek önállóan árazni agrár termékeket és a kereskedelmi feladatok is ellátni”- vette át a szót Lipcsei Kornélia, a Bunge Zrt. HR Business Partnere.

„Az ügynökségünk tapasztalataiból és a kutatási adatokból tudtuk, hogy a pályakezdő fiatalok eléréséhez személyesebb toborzási eszközt kell keresnünk. A leghatékonyabban a közösségi térben tudjuk elérni őket, s a videó erre a legalkalmasabb eszköz. A kutatási adatokból világossá vált, hogy mindent meg kell mutatnunk benne, ami az Y generáció számára fontos lehet a céggel és az adott munkakörrel kapcsolatosan, hiszen ez mind-mind döntő fontosságú. A sikerhez szükséges volt a megfelelő kommunikációs platformok kiválasztására is: a két fő média csatornánk a YouTube és a Facebook volt, de együttműködtünk tizenhat felsőoktatási intézmény hallgatói önkormányzatával is a videó terjesztésében” – tette hozzá Tőzsér Máté, az Isobar Budapest Content Marketing Producere.

Az elkészült toborzó videót 17 ezren tekintették meg Facebookon, 19 ezren YouTube-on, a végeredmény pedig kézzelfogható volt: mind a három munkavállalóját megtalálta a Bunge HR osztálya, méghozzá rövid időn belül. „Nagy fejtőrést okoz a vállalatoknak napjainkban a toborzás, azonban egyértelműen látható, hogy az Y, majd pedig a Z generáció[2] esetében hatványozottan fontos, hogy kövessük a kommunikáció fejlődését. Ők ugyanis már az okostelefonok digitális világában szocializálódtak, így ezen a felületen kell a megfelelő időben, s megfelelő mondandóval eljuttatnunk az üzenetünket ahhoz, hogy azok célba érjenek. Az adott munkahelyeket pedig az ő ízlésüknek megfelelően kell vonzóvá tennünk, hiszen nem csak a tájékozódási attitűdök változnak, hanem a munkáltatóval szemben támasztott elvárások is” – zárta gondolatait Lajkó Erika.

A Bunge toborzó videója az alábbi linken tekinthető meg:
https://www.youtube.com/watch?v=EUDLNRXKXzI

A projekt esettanulmányról készült film itt látható:
https://youtu.be/e8dVOIMhDpA

A Bunge-ról
A Bunge Limited a világ egyik legnagyobb olajosmag-feldolgozó vállalata, mely Európa mellett az Egyesült Államokban, Kanadában, Dél-Amerikában és Ázsiában is fontos piaci szereplőnek számít. A 197 éve alapított cég mára 40 országban van jelen és az emberek életminőségének javítását tűzte ki fő céljául. A Bunge egy integrált agrár és élelmiszeripari társaság, amely az ún. „farm to fork”, azaz a  termőföldtől az asztalig tartó termékláncban tevékenykedik. A vállalat számtalan országban szolgálja ki a helyi piacokat, a nemzetközi kereskedelmet pedig a mezőgazdasági termelő területek és a fogyasztók összekapcsolásával segíti elő.

A több mint 60 éves magyarországi leányvállalat, a Bunge Zrt. tevékenysége kiterjed a termények vásárlására, értékesítésére, szállítására és feldolgozására, illetve palackozott étolaj és margarin gyártására és forgalmazására. A Magyarországon 540 dolgozót foglalkoztató cégnek 850 beszállító szállít hazai napraforgómagot. Feldolgozó tevékenységének központja a Martfűi Növényolajgyár, mely a hazai napraforgó- és repcemag feldolgozásából származó nyers növényi olajokat és takarmányozási célú olajmagdarákat, valamint az itthon és külföldön is jól ismert Vénusz és Floriol márkájú finomított étolajokat állítja elő.

[1] 1980-1999 között született emberek
[2] Az 1990-es évek végén vagy azután született emberek

Kategória: Egyéb