Kedvező euró árfolyam mellett megnő az autóexport Magyarországról, s mivel stabilan, szinte az egész év során 300-310 forint körül volt az uniós valuta, így az elmúlt esztendőben is jelentős mennyiségű gépkocsit vittek határon túlra. Legtöbb esetben Szerbia és Németország volt a használt autók célállomása, s a dízelek domináltak az eladások során.
Jelentős mennyiségű használt autó érkezett a tavalyi évben Magyarországra, bő százhúszezer négykerekűt importáltak magánszemélyek és kereskedők, ami húsz éves rekordot döntött meg 2015-ben. Ugyan az export ezt a mennyiséget nem érte el, a Központi Statisztikai Hivatal számításai szerint tizenegyezernél is több kocsit vittek hazánkból határon túlra, az eladások összértéke meghaladta a 14,5 milliárd eurót. A külföldiek motivációját a kedvező forint-euró árfolyam jelentette, mivel 2015-ben szinte végig 300-310 forint körül járt az uniós fizetőeszköz.
A legtöbb vevőt Szerbiából regisztrálták: 7.138 gépkocsit exportáltak a tőlünk délre eső országba, azaz a kiáramló kocsik 65 százaléka távozott hozzájuk. Szerbiában jellemzően az idősebb kocsikat keresték, szemben a német vevőkkel, akik inkább a minőségi, fiatal használt autókat vitték országukba. Németországba közel 1.200 négykerekűt adtak el hazánkból tavaly. A két fő célország mellett persze számtalan más desztinációja is volt a magyar használt kocsiknak, vettek autót az Egyesült Államokból, Jordániából, Nigériából, Togóból, Kínából, Malajziáról, a Koreai Köztársaságból, s számos egyéb, egzotikusnak számító helyről. A Das WeltAuto hálózata 166 gépjárművet értékesített exportra.
A külföldi vásárlók esetében az 1500-2500 köbcentis dízelmotorral szerelt variánsok számítottak népszerűnek, 5.306 ilyen kocsi talált gazdára, de szintén keresettek voltak az 1000-1500 köbcenti közötti benzinesek is (2.235 autó).
„Az autóexport a használt autó piaci trendeket figyelve kettős hatású, előny abból a szempontból, hogy közel tízezer idős gépkocsi távozik az országból, azonban hátrány abban a tekintetben, hogy a fiatal, ámde megbízható járművekre gyorsan lecsapnak a nyugat-európai vásárlók, így a csekély számú, minőségi használt kocsik egy része is elhagyja az országot” – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. „Mivel az euró árfolyam továbbra is 300 forint felett mozog, idén is az várható, hogy nagy számban viszik majd külföldre a magyar használtautókat” – tette hozzá.
A Das WeltAuto-ról
A minőségi használtautók forgalmazására létrehozott Weltauto program 2001-ben, ausztriai mintára valósult meg Magyarországon. Az évek során a márka a hazai piac meghatározó szereplőjévé vált. Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben felvásárolta a Porsche Holding-ot érzékelhető volt, hogy a német anyacég szeretné a Weltauto programot a teljes világhálózatára kiterjeszteni. E törekvések végül 2013-ra racionalizálódtak: ettől az évtől kezdve új arculattal, ám a megszokott minőségi szolgáltatásokkal, Das WeltAuto néven a márka már a Volkswagen Csoport teljes hálózatában áll az ügyfelek rendelkezésére. A használtautó-kereskedők közül jelenleg a Das WeltAuto rendelkezik egyedül országos értékesítői hálózattal. A 30 értékesítőhelyet számláló rendszerben az ügyfelek kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, megbízható, kifogástalanul szervizelt autók közül választhatnak. A legjobb minőségű, hat évnél fiatalabb, 120.000 kilométernél kevesebbet futott autók esetében a Das WeltAuto egyedi elbírálás alapján 12 hónapos, vagy 30.000 kilométeres „5 csillagos” garanciát is vállal az autókra, így minimálisra csökken a vásárló kockázata használtautó-vásárlás esetén.