Budapest, 2015. július 28. – Változatlanul a használt autók jelentik a megoldást a magyar gépkocsi vásárlók számára. A Datahouse[1] első féléves statisztikái szerint 264.606 személyautót vettek másodkézből 2015 első félévében, ami tíz százalék feletti növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. A legnépszerűbb márkák között a dobogósok még mindig az Opel, a Suzuki és a Volkswagen.
Immáron öt éve tart a használt autó piac kiszámítható emelkedése, a 2009-es mélypont óta folyamatos növekedés látható e területen. Az elmúlt félév során, januártól júniusig összesen 264.606 autó talált új gazdára a hazánkban, ami tizenegy százalékkal múlja felül a 2014-es év hasonló időszakát (238.339 autó), és huszonhárom százalékkal több, mint 2013-ban (215.359 autó) volt. Az első félév során a legerősebb hónapnak a június bizonyult, ekkor 49.270 gépkocsit írtak át. Hat százalékkal romlott azonban a gépkocsik átlagéletkora, június végéig ugyanis már hetven százalékban választottak az új tulajdonosok tíz évnél idősebb járművet. Ezzel szemben minimálisan javult az öt évnél fiatalabb kocsik aránya: tizenkettő százalékuk tartozott ebbe a sávba.
A vásárlók az alsó-középkategóriás modelleket keresték leginkább (83.658 autó), a kisautók (70.033 autó) és a felső-középkategóriás járművek is (41.243 autó) tíz százalék feletti növekedéssel teljesítettek. Népszerűbbek lettek viszont az egyterűek és a városi terepjárók, hiszen mindkét kategóriában tizenhét százalékos emelkedés látszik. Az év első részét tekintve sportautóból 4.541 tulajdonosváltás történt, a luxus kategóriában 1.875 autót értékesítettek.
A legnépszerűbb márkák sorrendje nem változott: legtöbben még mindig Opelt (37.730 autó), Suzukit (27.146 autó) és Volkswagent (25.846 autó) vásároltak az első hat hónap során. A modellek ragsorában az Opel Astra (19.580 autó) zárt az élen, mögötte a Suzuki Swift (17.792 autó) és a Volkswagen Golf (7.732 autó) végzett.
„A használt autó piaci tendenciák várható az év második felében sem változnak majd, továbbra is a pár százezer forintos kocsikat keresik az átlag vásárlók. A Das WeltAuto hálózatában azonban minőségi, újszerű autókkal várjuk az érdeklődőket, s mint látható, erre a kínálatra is jelentős érdeklődés mutatkozik. A fiatal, keveset futott járműveink nagy érdeklődésnek örvendenek, de nem csak itthonról, hanem külföldről is keresettek modelljeink” – tájékoztatott Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. „A számadatok ellenére tehát megfigyelhető, hogy ezekre az ajánlatokra is nagy az igény, de mint egy jó albérletnél, a megbízható kocsiknál is igaz: ébernek kell lennie a vásárlónak, mert az igazán jó lehetőségek hamar vevőre találnak” – tette hozzá.
A Das WeltAuto-ról
A minőségi használtautók forgalmazására létrehozott Weltauto program 2001-ben, ausztriai mintára valósult meg Magyarországon. Az évek során a márka a hazai piac meghatározó szereplőjévé vált. Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben felvásárolta a Porsche Holding-ot érzékelhető volt, hogy a német anyacég szeretné a Weltauto programot a teljes világhálózatára kiterjeszteni. E törekvések végül 2013-ra racionalizálódtak: ettől az évtől kezdve új arculattal, ám a megszokott minőségi szolgáltatásokkal, Das WeltAuto néven a márka már a Volkswagen Csoport teljes hálózatában áll az ügyfelek rendelkezésére. A használtautó-kereskedők közül jelenleg a Das WeltAuto rendelkezik egyedül országos értékesítői hálózattal. A 30 értékesítőhelyet számláló rendszerben az ügyfelek kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, megbízható, kifogástalanul szervizelt autók közül választhatnak. A legjobb minőségű, hat évnél fiatalabb, 120.000 kilométernél kevesebbet futott autók esetében a Das WeltAuto egyedi elbírálás alapján 12 hónapos, vagy 30.000 kilométeres „5 csillagos” garanciát is vállal az autókra, így minimálisra csökken a vásárló kockázata használtautó-vásárlás esetén.
[1]Forrás: DATAHOUSE Kft.
Adatok forrása: KEKKH