Harmincra emelkedett a Das WeltAuto márkakereskedői hálózata, miután két jelentős autós múlttal rendelkező cég vált a használt autókat értékesítő hálózat hivatalos partnerévé. Budapesten a Schiller Autó Dráva utcai telephelyén, Mosonmagyaróváron a Leier Autó márkakereskedésében érhetőek el a garanciális használt gépkocsik.
Ausztriában hozta létre elsőként használt autó üzletágát a kilencvenes évek elején a salzburgi Porsche Holding, amellyel elsődlegesen az újautók értékesítést kívánták támogatni. A Weltauto nevű program keretében a márkakereskedéseknek lehetőségük nyílt a használt gépkocsik beszámítására, ezáltal az ügyfelek kedvezőbb feltételek mellett juthattak új gépjárműhöz. Tíz évvel később Magyarországra is bevezették ezt az üzletágat: 2000-ben tehát a Weltauto a Porsche Hungaria hetedik, önálló márkájaként kezdte meg tevékenységét. Szűk hét év alatt a hálózat elérte partnerszámának eddigi maximumát: 2007-ben már ötvenegy márkakereskedés értékesített másodkézből származó négykerekűt. A megváltozó gazdasági környezet azonban racionalizálta a márkakereskedői számot, tavaly huszonnyolc helyen állt az országban az ügyfelek rendelkezésére a cég. Az idei évben azonban bővült a Das WeltAuto hivatalos partnereinek száma, így aki szeretne biztos forrásból származó használt autót vásárolni, már két újabb helyen teheti ezt meg az országban.
A Schiller Cégcsoport a magyarországi kereskedések közül az elsők között kezdett garanciális használt autók forgalmazásába még 1997-ben, és azóta is kiemelt helyen kezeli a másodkézből származójárművek értékesítésével foglalkozó üzletágát. Pruzsinszky Zoltán, a Schiller csoport használtautó üzletágának vezetője elmondta: „Škoda kereskedésünk megnyitásával egy időben csatlakoztunk a Das WeltAuto hálózatához, cégtulajdonosaink a használt autós üzletággal is szeretnék támogatni az új autók értékesítését. Azóta folyamatos a jó kapcsolat a két cég között, és biztossá vált számunkra az is, hogy érdemes a hálózathoz tartozni.” A cégcsoport üzletágvezetője hozzátette, hogy a használt autós programok közül a Das WeltAuto az egyetlen, amely indulása óta folyamatosan jelen van a hazai piacon, ráadásul országos hálózattal, így önálló és erős márkaként működik, jelentősen támogatva a Schiller Cégcsoport használtautó-eladásait, amelyből nagyjából százötvenet terveznek évente.
Több mint húsz éve, 1994 óta foglalkozik autóértékesítéssel és szervizeléssel a Leier Autó a Nyugat-Dunántúlon. A Leier cégcsoport autós üzletága jelentős piaci részesedéssel bír, mosonmagyaróvári telephelyük idén tavasszal csatlakozott a Das WeltAuto hálózatához. „Azért döntöttünk a Das WeltAuto márkanév felvétele mellett, mert a cégcsoport régóta kiemelten kezeli a használtautó értékesítési részleget. Rengeteg használt autót lehet értékesíteni, de sokat ezek közül ismeretlen forrásból, nekünk pedig fontos, hogy csak megbízható, magyar autókat kínáljunk” – vélekedett Szabó Viktor, a Leier használt autó üzletágának vezetője. Hozzátette, hogy a Das WeltAuto neve garanciát jelent arra, hogy csak jó minőségű, átvizsgált autókat értékesítsenek, ezzel pedig kitűnhetnek a térségben a többi hasonló kereskedés közül. Ráadásul a Das WeltAuto hálózatában hozzáférnek egy, a korábbinál nagyobb használtautó-bázishoz, amivel a saját kínálatukat tudják bővíteni. A 2016-os évre 60-70 autó értékesítését tervezik, eddig minden jel arra mutat, hogy várakozásaik teljesülni fognak.
További változást jelent a hálózatban, hogy új telephelyre költözött, s kibővítette szolgáltatásait a Das WeltAuto nagykanizsai partnere: az Istiván Autó tavasz óta a Kaposvári út 7. szám alatt várja ügyfeleit . „Azért volt szükségünk egy új épületre, mert a használt autó kereskedés mellé egy teljesen új márkaszervizt is építettünk, mivel az ügyfeleink komplex kiszolgálására törekszünk. Nem csak az autók eladását tartjuk szem előtt, hanem karbantartási, szervizelési lehetőséget is szeretnénk kínálni” – tájékoztatott Istiván Tamás, az Istiván Autó cégvezetője.
A Das WeltAuto-ról
A minőségi használtautók forgalmazására létrehozott Weltauto program 2001-ben, ausztriai mintára valósult meg Magyarországon. Az évek során a márka a hazai piac meghatározó szereplőjévé vált. Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben felvásárolta a Porsche Holding-ot, érzékelhető volt, hogy a német anyacég szeretné a Weltauto programot a teljes világhálózatára kiterjeszteni. E törekvések végül 2013-ra racionalizálódtak: ettől az évtől kezdve új arculattal, ám a megszokott minőségi szolgáltatásokkal, Das WeltAuto néven a márka már a Volkswagen Csoport teljes hálózatában áll az ügyfelek rendelkezésére. A használtautó-kereskedők közül jelenleg a Das WeltAuto rendelkezik egyedül országos értékesítői hálózattal. A 30 értékesítőhelyet számláló rendszerben az ügyfelek kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, megbízható, kifogástalanul szervizelt autók közül választhatnak. A legjobb minőségű, hat évnél fiatalabb, 120.000 kilométernél kevesebbet futott autók esetében a Das WeltAuto egyedi elbírálás alapján 12 hónapos, vagy 30.000 kilométeres „5 csillagos” garanciát is vállal az autókra, így minimálisra csökken a vásárló kockázata használtautó-vásárlás esetén.