Kevesebben vesznek import használt autót

Csökkent a használt autó piac lendülete

 

Évek óta dübörög a használt autó piac, aminek köszönhetően évről-évre 25-30 százalékos emelkedést mutatott a terület. A növekedés 2017 első negyedévében is folytatódott, azonban ennek mértéke jelentősen elmarad a korábbiaktól. A legnagyobb visszaesés a használt autó importban érzékelhető: már csak 7 százalékkal érkezett több kocsi a tavalyi év, hasonló időszakához képest Magyarországra.

Lassulni látszik a használt autó vásárlási kedv: a korábbi évek tapasztalataival szemben 2017 első negyedévének tapasztalatai alapján ugyanis az átírások és az import lendülete is csökkent. Ez utóbbi terület 2012 óta évente 30 százalékos növekedést mutatott, idén január és március között azonban csak hét százalékos gyarapodást produkált 2016-hoz képest. Ennek ellenére még mindig 34.753 gépkocsit helyeztek forgalomba hazánkban, ami továbbra is azért problémás, mert 62 százalékban tíz évnél idősebb négykerekűt választottak a vevők, s mindössze 2 százalékot tett ki az 1-5 éves kocsik aránya.

A hazai használt autók cseréjének lendülete is apadni látszik, bár a visszaesés nem ilyen látványos: 2015-ben még 28,2 százalékos volt a növekedés, idén már csak 11,6 százalékkal teljesítette túl a piac a 2016-os statisztikát. Így 159.777 átírást regisztráltak határon belül az illetékes hatóságok. A magyarországi vásárlások esetében az idős import kocsiknak köszönhetően 76 százalékban 2008 előtti kocsit írtak át az új tulajdonosok, s itt is 2 százalékot ért el a fiatal, legfeljebb 5 éves négykerekűek aránya

A kis haszonjárműveknél 2016 első negyedévéhez képest egy százalékos növekedéssel 3.499 külföldről hozott gépkocsit regisztráltak Magyarországon, a határon belül pedig emellett 20.341 átírás történt, ami 5,8 százalékos növekedés a tavalyi év első három hónapjához viszonyítva.

“A kilencvenes évek elején több tízezer használt autó érkezett hazánkba – jellemzően Svájcból, de a negatív tapasztalatok miatt az évtized második felére elfordultak a vásárlók ezektől a kocsiktól, s a kisebb kockázat miatt az új autók felé nyitottak. Kétezer-tizenhétben hasonló folyamat várható: az idős import autókkal kapcsolatos rengeteg rossz tapasztalat elbizonytalanította a használt autót keresőket. Ennek a következménye pedig ismét az lehet, hogy a vevők ismét az új autók felé billennek majd, amely sokkal tervezhetőbb, ráadásul jó finanszírozással még nem is drágább feltétlenül” – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Frank György azt is hozzátette, hogy a legnagyobb kockázatot az idős, magasabb kategóriájú autók jelentik, hiszen a relatíve alacsony vételi ár ugyan csábító lehet, de a szerződés kötés után annyi plusz költség adódhat a szervizelésekből, hogy jobban megéri egy fiatalabb, ám valamivel drágább kocsi mellett dönteni.

Az import statisztikákból látszik, hogy legtöbben középkategóriás modelleket választottak, a behozott kocsik között a márkák sorrendjét a Volkswagen nyerte, mögötte az Opel, a Ford, a BMW, az Audi és a Mercedes zárt. A típusok rangsorát a Volkswagen Passat vezeti negyedév után, megelőzve az Opel Astrát, a Ford Focust, a 3-as BMW-t, a Volkswagen Golfot és az Audi A4-et.

A határon belüli átírások során az alsó-középkategóriás és a kisautók voltak a kedveltek, összességben az Opel, Suzuki, Volkswagen trió bizonyult a legkeresettebbnek. Legtöbben Opel Astrát és Suzuki Swiftet vettek, harmadikként a Volkswagen Golf végzett.

 

A Das WeltAuto-ról

A használtautó-kereskedők közül a Das WeltAuto az egyetlen, mely országos értékesítői hálózattal rendelkezik. A 30 értékesítőhelyet számláló rendszerben az ügyfelek kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, megbízható, kifogástalanul szervizelt autók közül választhatnak. A legjobb minőségű, hat évnél fiatalabb, 120.000 kilométernél kevesebbet futott autók esetében a Das WeltAuto egyedi elbírálás alapján 12 hónapos, vagy 30.000 kilométeres „5 csillagos” garanciát is vállal az autókra, így minimálisra csökken a vásárló kockázata használtautó-vásárlás esetén.

 

Kategória: Egyéb